Uluslararası marka bilinirliği açısından uluslararası pazarlama stratejileri: Bilişim sektörü (sibe güvenlik) firmaları üzerine bir araştırma
Abstract
Endüstri 4.0’ e geçiş ile birlikte düşüncelerimiz, yaşantımız, çevremiz ve
üretimimiz değişmeye başlamış, gelişen ağ teknolojileri ve yüksek oranlı veri paylaşımı
hem ülkemizde hem de küresel düzeyde siber güvenlik talebini attırarak, hızlı
dijitalleşmeyle birlikte siber güvenlik, kurumların ve ülkelerin en önemli güvenlik
maddesi haline gelmiştir. Günümüzde ülkelerin ve kurumların rekabetçiliklerini
koruyabilmek için katma değerli teknoloji ve ürün geliştirmeleri gerekmektedir. Bu
anlamda ülkemizde çok başarılı çalışmalar yürütülmekte olup küresel ölçekte yeni
başarılara imza attıkça ülkemiz için oluşturduğu marka değeri ve sağladığı katkılar da
artacaktır.
Bu çalışmada bu kapsamda marka bilinirliği ve uluslararası pazarlama stratejileri
kavramları ele alınmış, kavramsal olarak incelenmiş, bu anlamda ülkemizde faaliyet
gösteren üç siber güvenlik firması bu yönde incelenmiştir. Seçilen firmaların, her biri
uluslararası arenada başarılı olmuş firmalar olup ilgili sektörde ve ürettikleri ürünler
bazında ülkemizin markalaşması yönünden de katkı sağladıkları düşünülmektedir.
Çalışmanın Türk literatürüne ve bilişim sektörüne faydalı olacağı düşünülmektedir.
With the transition to Industry 4.0, our thoughts, life, environment and production
began to change. Developing network technologies and high-rate data sharing have
increased the demand for cybersecurity both in our country and globally, and with rapid
digitalization, cybersecurity has become the most important security item of institutions
and countries. Today, to maintain the competitiveness of countries and institutions, valueadded
technology and product developments are required. In this sense, very successful
studies are being carried out in our country. As we achieve new achievements on a global
scale, it creates the value and contributions for our country.
Within the scope of this study, the concepts of brand awareness and international
marketing strategies were considered, conceptually examined. In this direction, three
cybersecurity firms operating in our country were analyzed. The selected companies,
which has been successful in the international arena in their sectors, contribute to the
country brand with the products they manufacture. The study is thought to be beneficial
for Turkish literature and the IT sector.