• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler / Institutes
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü / Social Sciences Institute
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler / Institutes
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü / Social Sciences Institute
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yeni nesil kahve mekânlarında, sosyal medyanın iç mekân tasarımına etkisi

Thumbnail
View/Open
10325946.pdf (85.24Mb)
Date
2020
Author
Taştan, Dilşah
Metadata
Show full item record
Abstract
Türkiye’de zaman, mekân, yer kavramları gerek dünyayla eş zamanlı gerekse kendi özel koşullarında değişimler göstermiştir. Özellikle sosyal medya kültürü mekân organizasyonlarını şekillendirmede oldukça etkili olmuş ve bu etkisini kahve mekânlarında da göstermiştir. Bu bağlamda son yıllarda kahve mekânlarının eski geleneksel yapılarından sıyrılarak yavaş yavaş yeni nesil kahve mekânı özelliklerini taşımaya başladığı görülmüştür. Bu çalışmada, geleneksel kahve evi olma özelliğini devam ettiren ve sosyal medya kullanmayan Erzurum Dadaş Kahve Evi ile yeni nesil kahve akımı çerçevesinde kurulan ve tasarım sürecinde sosyal medyadan yararlanan Amelie’s Garden ele alınmıştır. Bu çalışmanın temel amacı, geleneksel kahve mekânlarıyla bu mekânların yerini almaya başlayan yeni nesil kahve mekânlarını iç mekân tasarımı açısından karşılaştırarak incelemek ve bu mekânların iç mekân tasarımlarında sosyal medyanın etkileşimini ortaya koymaktır. Ankara’nın Ulus ve Çankaya ilçesinde yer alan geleneksel ve yeni nesil kahve mekânları araştırmanın kapsamını oluşturmakla birlikte, bu kapsamda mekân sahipleri ile görüşme tekniği kullanılarak bilgiler toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda ise kahve mekânlarının dönüşümler geçirdiği, geleneksel kahve mekânlarının yerini artık yeni nesil kahve mekânlarının almaya başladığı gerek kullanıcı istek ve ihtiyaçları gerekse küreselleşme ve teknolojinin gelişmesiyle (sosyal medyanın estetik kaygısı oluşturması) iç mekân tasarımlarında değişiklikler meydana geldiği ve bu değişikliklerin daha çok yeni nesil kahve mekânlarında görüldüğü tespit edilmiştir. Time, place, and location concepts have showed changes both simultaneously with the world and in their own particular circumstances in Turkey. These changes have been very effective in shaping the place organization especially due to the social media culture that also affected coffee places. In this context, in recent years, it has been observed that coffee spaces have gradually moved away from the old traditional structures and started to have the characteristics of new generation coffee spaces. This study discuss approaches Erzurum Dadas Kahve Evi which continues to be a traditional coffee house and does not use social media and Amelie’s Garden which is established within the framework of the new generation coffee flow and benefit from social media in the design process. The primary purpose of this study is to examine and compare the traditional coffee spaces and new generation coffee spaces that have started to replace the traditional ones in terms of interior design and reveal the interaction of social media in their interior design. While the Scope of the research involves the traditional and new generation coffee places in Ulus and Çankaya districts of Ankara, information was collected by using interview technique with the site owner within the context. As a result of this research, it has been found that coffee places are showing transformation; New generation coffee places are now taking the place of traditional coffee places. It has been also determined that changes in interior design are shaping upon both user requests and needs. Globalization and development of technology (the aesthetical concern of social media) have also resulted in changes in interior design. It has been concluded that these changes are more common in the new generation coffee shops.
URI
http://hdl.handle.net/11727/6369
Collections
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü / Social Sciences Institute [907]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Politika
Açık Bilim Politikası
Kullanıcı Rehberi
Başkent Üniversitesi Kütüphanesi
Başkent Üniversitesi


sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageCategoryThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageCategory

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV