dc.description.abstract | 1933 yılında Almanya’da Adolf Hitler liderliğinde Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi
iktidara gelmiştir. Nazi ideolojisi devlet yönetimi olarak benimsenmiştir. Nazi
Almanyası’nın benimsediği ideolojide Nazi karşıtı birey ve topluluklar özellikle de
Yahudiler Almanya’nın gelişiminde ve ilerlemesinde bir sorun olarak görülmüştür. 1933
yılından sonra Almanya’da başlayan ve İkinci Dünya Savaşı süresince işgal edilen ülkelerde
devam eden Yahudi politikası Yahudi soykırımına kadar ileri bir seviyeye ulaşmıştır.
Binlerce insan çeşitli yöntemlerle ölüme mahkûm edilmiştir. Yok etme girişimleri Nazi
kamplarında toplanan Yahudiler üzerinde uygulanmıştır. Bu süreçten en çok etkilenenler
ise savunmasız durumdaki çocuklar olmuştur.
Bu tezde Nazi propagandasının Yahudi halkı üzerindeki baskıların katliam boyutuna
ulaşmasının yazılı ve görsel metin olarak “Çizgili Pijamalı Çocuk” roman ve filmi üzerinden
çocuk imgesinin nasıl işlendiği anlatılmıştır. Araştırmada kullanılan “Çizgili Pijamalı
Çocuk” yazılı ve görsel metinleri ayrı ayrı söylem analizi yöntemiyle incelenmiştir. Son
olarak analizden elde edilen bulgulara göre roman ve filmin metinlerarasılığına yer
verilmiştir.
In 1933, the National Socialist German Workers Party come to power in Germany under the
leadership of Adolf Hitler. Nazi ideology has been adopted as state idministration. İn the
ideology adopted by Nazi Germany, anti-Nazi individuals and communities, especially
Jews, were seen as a problem in the development and progress of Germany. The Jawish
policy, which started in Germany after 1933 and continued in the occupied countries during
the Second World War, reached an advenced level until the Jewish genocide. Thousands of
people were sentenced to death by various methods. Extermination attempts were gathered
in Nazi camps. The vulnerable children were the most affected by this process.
In this thesis, how the Nazi propaganda’s oppression on the Jewish people reached the level
of massacre is described as a written and visual text, through the novel and movie “The Boy
in the Striped Pyjamas” Written and visual texts of “The Boy in the Striped Pyjamas” used
in the study were examined separately using discourse analysis method. Finally according
to findings obtained from the analysis, the intertextuality of the novel and film is included. | en_US |