Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYağcı, Özcan
dc.contributor.authorBüyüköztürk, Şirin Itır
dc.date.accessioned2021-10-17T10:55:48Z
dc.date.available2021-10-17T10:55:48Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/6458
dc.description.abstractBireylerin yüz yüze inşa ettiği benlik sunumları günümüzde ivme kazanan teknolojik gelişmeler çerçevesinde kapsam değiştirmiş ve sosyal ağların ortaya çıkışı ile birlikte daha da önem kazanmıştır. Sosyal ağların sağladığı olanaklarla kişiler kendilerini başkalarına gösterme veyahut sunma imkânı bulurken aynı zamanda kendi içeriklerini de üretir hale gelmiştir. Bu üretilen içerikler ekseninde kendi benliklerini yeniden inşa eden kullanıcıların diğer kullanıcılara karşı neredeyse mükemmel benlikler sunma eğiliminde olduğu varsayılmaktadır. Dolayısıyla sosyal medya platformlarında benlik inşası önem kazanmaktadır. Bu çalışma, Türkiye’de instagram kullanıcılarının instagram ve instagramda benlik inşası kavramına ilişkin görüş ve davranışlarını irdelemeyi amaçlarken aynı zamanda 18 yaş ve üstü nüfusun instagram kullanımı ve benlik ile ilgili görüşlerini belirlemeyi hedeflemektedir. Bu bağlamda instagramda benlik inşası, Goffman’ın benlik sunamı kuramı ve benlik sunumuyla ilgili diğer önemli kavramlar bağlamında ele alınmıştır. Araştırma betimsel düzeyde bir tarama çalışması niteliğinde olup ihtiyaç duyulan verileri toplamak amacıyla bireylere 22 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre instagram kullanıcısına günlük hayattaki benliklerinin yerine geçebilecek idealleştirdikleri yeni bir benlik olanağı sağlamakta ve benlik inşasında instagramın orta derecede bir rolünün olduğu tanımlanabilmektedir. Self-presentations that individuals construct face to face have changed their scope within the framework of technological developments that gain momentum today and become even more important with the emergence of social networks. Thanks to the opportunities provided by social networks, people have the opportunity to show or present themselves to others while producing their own content. It is assumed that users who reconstruct themselves on the scope of these produced contents tend to present almost perfect selves towards other users. Therefore, self-building becomes important in social media platforms. This study aims to research Instagram users in Turkey, in the opinion on the concept of self build on Instagram, and aims to analyze their behavior as well as to determine the views of the population aged 18 and over about Instagram usage and self. In this context, self-construction on Instagram is discussed in the context of Goffman's self-presentation theory and other important concepts related to self-presentation. The research is a descriptive survey study, and a questionnaire consisting of 22 questions was conducted on individuals to collect the required data. According to the results obtained at the end of the research; Instagram provides the user with a new self opportunity that they idealize to replace their daily self and can be defined that Instagram has a moderate role in self-building.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBenlik Sunumuen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectGoffmanen_US
dc.titleBir sosyal medya aracı olan instagramda benlik inşasıen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster