Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGençtürk Hızal, G. Senem
dc.contributor.authorBağcı, İlayda
dc.date.accessioned2021-10-17T11:19:21Z
dc.date.available2021-10-17T11:19:21Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/6463
dc.description.abstractSosyal medya ve ağlar farklı alanlarda olduğu gibi turizm alanında da hizmet işletmelerinden nihai tüketiciye kadar kullanılmaya ve bu kullanımlarla yeni içeriklerin oluşmasına olanak sağlar durumdadır. Bu çalışma, turizm alanında Instagram’da “gezgin Instablogger”ın paylaşımlarını analiz ederek turizmde bir iletişim kanalı olarak nasıl işlediğini ortaya koymayı ve böylelikle turizm markalarının gezgin Instablogger’ları da tüketiciye ulaşabilecek bir iletişim kanalı olarak kullanabilmesinin yollarına dair ipuçlarını oluşturmayı amaçlamaktadır. Çalışmada kapsamında Türkiye’de 9 gezgin Instablogger’ın paylaşımları Instagram kimliği, Instagram profil kimliği, içerik, konaklama işletmelerine dair paylaşımlarda reklam bileşenleri kullanımı ve stratejileri, etkileşim ve reklamın sergileniş biçimi temaları ekseninde içerik analizi eşliğinde analiz edilmektedir. Bu kapsamdaki paylaşımlar, 1 Ocak 2018-Şubat 2020 tarihleri arasında, gezi ve seyahat/ hizmet-konaklama kategorileri olmak üzere kaydedilen toplam 200 paylaşımdan oluşmaktadır. Sosyal medya günümüzde öne çıkan açık ve örtük reklam mecralarından birisi haline dönüşürken popüler sosyal ağ siteleri de turizm iletişiminde reklam ve reklam kanalları açısından yeni bir çerçeve sunmaktadır. Eldeki veriler, turizm iletişiminde gezgin instabloggerlerın yaratıcı görseller yoluyla, kendini ifade etme, iletişim kurmaya yardımcı olan instagramın kullanımıyla, ulaştıkları kitlelerinin büyüklüğü ve onları etkileme işlevi sebebiyle iyi bir yardımcı kanal olduğunu göstermektedir. Konaklama işletmeleri ve otellerin daha doğru hedef kitlelere, kullanıcılara ulaşabilmesi bağlamında önem arz etmektedir. Instabloggerların bunu büyük ölçüde başarılı bir şekilde kullanabildikleri, iletişimsel ve ilişkisel anlamda yönetimi sağlayabildiklerine değinilmiştir. Aynı zamanda; turizm işletmeleri ortamında farklı stratejilerle bunu daha belirginleştirmeleri sonucunda, takipçileriyle birlikte diğer kullanıcıların ilgisinin artmasını büyük ölçüde sağladıkları tespit edilmiştir. Diğer bir açıdan sonuçlar; kullanıcıların beğeni ve yorumları, etkileşim açısından görsellerde kullanılan bileşenlere göre farklılaştığını göstermektedir. Due to the necessity of social media to go beyond the traditional in different fields, social networks such as Facebook, Twitter and Youtube are now frequently included in tourism, Instagram which is the need for a new channel in businesses and tourism brands, has been focused on detail. The aim of this study is, to reveal how and to what extent traveler instabloggers function as a channel in shaping advertising in tourism communication for service producing businesses. The scope of the study 9 traveler Instablogger share in Turkey Instagram identity, Instagram profile identity, content, advertising components to use in sharing about the hospitality business and strategies, interaction and how the advertisment exposition format themes axis is analyzed in the presence of content analysis. The shares within this scope consist of a total of 200 Instagram shares recorded between January 1, 2018 and February 2020, including travel and tour / service-accommodation categories, constitue the sample. The available data show that the traveler instabloggers are a good supportive channel in tourism communication. Due to the size of their audiences, they reach and the function of influencing them through creative visuals, the use of instagram that helps to express themselves and communicate. It is important for accommodation businesses and hotels to reach truer target audiences and users. It was mentioned that instabloggers can use this successfully and provide communication and relational management. While social media has become one of the featured open and implicit advertising channels today, popular social network sites offer a new framework in terms of advertising and advertising channels in tourism communication. Another aspect is the results; users' likes and comments show that they differ in terms of interaction according to the constituents used in the visuals.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectGezgin instabloggeren_US
dc.subjectTurizm iletişimien_US
dc.subjectReklam kanalıen_US
dc.subjectsosyal medyaen_US
dc.titleTurizm iletişiminde bir reklam kanalı: İnstabloggerlar üzerine bir araştırmaen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster