Nöropazarlama faaliyetlerinin tüketici algısı üzerine etkisi
Abstract
Hızlı biçimde değişim gösteren rekabet şartlarında firmalar sürdürmekte olduğu faaliyetlerini başarılı biçimde ilerletmek için farklı arayışlarda bulunmaya başlamışlardır. Gelişim gösteren dünyaya ayak uydurmaya çalışan firmalar aynı mal ve hizmetleri üretiyor olmalarından dolayı mallarının ve hizmetlerinin satılması ve talep edilmesi için rakiplerinden farklı bir şeyler yapması zorunluluk haline gelmeye başlamıştır. Bu zorunluluklar içinde geliştirmiş oldukları stratejilerden biriside bilinçaltı reklamcılığıdır. Bu bağlamda bilinçaltı reklamcılığında aslında firmaların hedefleri tüketim yapan kişilerin bu malları ya da hizmetleri satın almalarının ötesine geçerek onlarda almaya yönlendiren dürtüler oluşturmuştur. Bu kısımda da nöropazarlama devreye girmekte tüketim müşterilerinin bilinçaltlarında bulunan ürün algılarını ya da hafızalarından geçen hizmet anlayışlarının analizlerini yaparak bilinçaltı reklamcılığına bir zemin hazırlar ve mesajlarını bu yönde vermelerine yardımda bulunur. Nöropazarlama ile meydana gelen tüketim yapan kişilerin davranışlarının arkasında bulunan nedenler tüketicilerin memnun olmalarını ve tatmin doyumuna ulaşmalarını ön planda tutarak, malların ya da hizmetlerin tercih edilme oranlarını yükselterek ileri derecede kazanç sağlanmasına neden olacaktır. Bu çalışmada, nöropazarlama faaliyetleri çerçevesinde, bilinçaltı reklamcılığının tüketiciler üzerinde meydana gelen etkileri ölçülmüştür. Aynı zamanda da konuya ilişkin alan araştırmaları yapılması ile uygulama bölümü anket yöntemlerinin sonucunda elde edilmiş olan bilgilerin analiz edilmeleri sonuçlara ilişkin yorumlama yapılarak desteklenmiştir. Çalışmanın örnek evreni Ankara ili merkezinde yaşayan bireyler olarak belirlenmiş olup 386 kişilik bir örneklem üzerinde araştırma gerçekleştirilmiştir. Bilinçaltı reklamcılık ve nöropazarlama konusu bu çalışmada farklı bir bakış açısı ile farklı bir örneklem üzerinde ele alınmıştır. Yapılan bu çalışmalar ile ulus ve uluslararası alanlara katkı sunulması hedeflenmektedir.
Businesses go to different searchs in order to successfully resume their activities and save their presence because of the rapidly changing and developing competition conditions. Businesses requesting to keep up with the modern world are turning to different strategies in order similarity and number of goods and services. aspiration because of the similarity and number of goods and services. One of these strategies is subconscious advertising.. To give simple messages to consumers and affect them is away from being a method of bringing succes. Therefore, the subconscious advertising is not limited to the announcement similarity and number of goods and services. But also aims to create impulses for the consumer to purchase the goods or services. At this stage,the phenomenon of neuromarketing comes into play and, in contrast to the abstract data in which the field of subconscious advertising works, acts with concrete and quantitative data, examines the main causes of consumers' emotions and analyzes the reasons for the buying desire formed in the brain. The reasons behind the purchasing behaviors of consumers arising from neuromarketing will increase the amount of products or services that give priority to consumer satisfaction and satisfaction of enterprises and will enable high rate of profit. In the similarity and number of goods and services. neuromarketing activities, the effect of subconscious advertising on consumer perception is measured. In addition, a field study is conducted similarity and number of goods and services. supported by analyzing the similarity and number of goods and services. method and interpreting the results. Researched 386 subject. In this study, subliminal advertising and neuromarketing are discussed with a different perspective and a different sample. similarity and number of goods and services. to national and international literatüre.