Postmemory and the search for identity in contemporary native american novels
Özet
This study will analyze Native American traditions, culture and the reconstruction of identity in
the novels of four Native American authors ,which include autobiographical elements: Leslie
Marmon Silko's Ceremony (1986), Louis Owens' The Sharpest Sight (1991), Linda Hogan's
Power (1999), and Diane Glancy's Pushing the Bear: After the Trail of Tears (2009). The
concepts of warriors, totem animals, the lost land and the traditions of the Native Americans will
be discussed. The aim is to analyze the selected novels by using Marianne Hirsch's concept of
postmemory in order to show how the next generations bridge the gap between themselves and
their culture, history, land, and ancestors which are inseparable for Native Americans. In the light
of Hirsch's approach, the reconstruction of Native American identity and creating new memories
will be demonstrated.
Bu çalışma, Leslie Marmon Silko'nun Seremoni (1986), Louis Owens'ın En Keskin Görüş (1991),
Linda Hogan'ın Güç (1999) ve Diane Glancy'nin Ayıyı İtmek: Gözyaşı Yolu'ndan Sonra (2009)
adlı romanlarını romanlarda konu edilen savaşçı kültürü, totem hayvanları, kaybedilen topraklar
ve Hristiyan kültürünün etkileri üzerinden Kızılderili kimliğinin yeniden inşa edilmesini ele
alışlarını incelemektedir. Bu çalışmanın amacı, Marianne Hirsch'in postmemory kavramını
kullanarak eserlerdeki yeni nesillerin kaybedilmiş gelenekler, ritüeller ya da eski kuşakların
yaşadığı acı tecrübeler arasında nasıl bir bağ kurmaya çalıştıklarını ortaya koymaktır. Marianne
Hirsch'in yaklaşımı çerçevesinde, Kızılderili kimliğini yeniden inşa etme ve yeni anılar yaratma
konuları seçilmiş eserlerde incelenecektir.