Libya Zawiya Üniversitesindeki ingilizce öğretim görevlilerinin iletişimsel dil öğretim yönteminin dilbilgisi öğretimindeki yeterliğine yönelik algıları
Abstract
This study explores the perceptions of English language lecturers toward the effectiveness of using the Communicative Language Teaching (CLT) in teaching grammar at Zawiya University in Libya. A quantitative research design particularly the descriptive survey design is adopted and to collect the required data, a questionnaire from Bani Taha (2016) was used and distributed to participants (n=203) to reveal their perceptions toward the effectiveness of using CLT in teaching grammar. The results showed that the majority of English language lecturers at Zawiya University were positive toward using CLT to teach grammar (mean= 4.04). The results also unveiled that they preferred using a variety of communicative activities in grammar classes (mean= 3.52). Further, the current research investigated the challenges that hinder the effective use of CLT to teach grammar and found that large classes, difficulty in assessing grammar communicatively, and students’ low English proficiency are the most common challenges. The findings also indicated that most participants recognize the Communicative Language Teaching as an effective way to teach grammar, but due to several challenges, the teaching process becomes more difficult. Therefore, this study aims to provide education authorities like stakeholders and syllabus designers with the information needed regarding the effectiveness of CLT in teaching grammar at tertiary level in order to develop an effective syllabus for better English grammar teaching.
Bu çalışma, Libya'daki Zawiya Üniversitesi'ndeki İngilizce öğretim görevlilerinin dilbilgisi öğretiminde İletişimsel Dil Öğretim Yöntemini kullanmanın etkililiğine yönelik algılarını araştırıyor. Özellikle betimsel anket tasarımı olmak üzere nicel bir araştırma tasarımı benimsenmiş ve gerekli verileri toplamak için Bani Taha (2016) tarafından geliştirilmiş olan bir anket kullanılmış ve dilbilgisi öğretiminde İletişimsel Dil Öğretim Yöntemini kullanımının etkililiğine yönelik algılarını ortaya çıkarmak için katılımcılara (n=203) dağıtılmıştır. Sonuçlar, Zawiya Üniversitesi'ndeki İngilizce öğretim görevlilerinin çoğunun dilbilgisi öğretmek için CLT kullanma konusunda olumlu algılara sahip olduğunu, (m = 4.04), ayrıca dilbilgisi sınıflarında çeşitli iletişim aktivitelerini kullanmayı tercih ettiklerini (m = 3.52) ortaya koydu. Ayrıca, mevcut çalışmada dilbilgisi öğretmek için CLT'nin etkili kullanımını engelleyen zorluklar araştırıldı ve kalabalık sınıfların, dilbilgisini iletişimsel olarak değerlendirmedeki zorlukların ve öğrencilerin düşük İngilizce seviyelerinin en yaygın zorluklar olduğu tespit edildi. Bulgular ayrıca çoğu katılımcının İletişimsel Dil Öğretim Yönteminin dilbilgisi öğretmenin etkili bir yolu olduğunu kabul ettiğini, ancak çeşitli zorluklar nedeniyle öğretim sürecinin daha zor hale geldiğini gösterdi. Bu nedenle, bu çalışma, daha iyi İngilizce dilbilgisi öğretimi için etkili bir müfredat geliştirmek amacıyla, paydaşlar ve müfredat tasarımcıları gibi eğitim yetkililerine CLT'nin yükseköğretim düzeyinde dilbilgisi öğretimindeki etkililiği konusunda ihtiyaç duyulan bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır.