Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGhorbandordinejad, Farhad
dc.contributor.authorBoz, Can Ece
dc.date.accessioned2021-11-03T12:34:43Z
dc.date.available2021-11-03T12:34:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/6604
dc.description.abstractEvidence suggests that motivation is among the most important factors for participation in web-based professional development (WPD) activities. My experience during online education that has driven this research. Up to now, very little attention has been paid to the importance of motivation on WPD. It states a need to comprehend the different perceptions of motivation that exist among studies. This prospective study was designed to investigate how EFL teachers are motivated towards WPD. The research data in this thesis is collected from a hundred nine teachers working in a foundation university. In order to identify teachers’ preferences, the participants responded to twenty-nine items using a 7-point Likert scale. Descriptive data were generated for all variables. Statistical significance was analysed using analysis of variance and t-tests as appropriate. All analyses were carried out using SPSS, version 23.0. The findings revealed that the teachers who were highly motivated and the respondents who reported low levels of motivation are nearly equal. Moreover, their motivation towards WPD did not distinct significantly with respect to gender, age, marital status, number of children they have, department, employment status, unit, principal area, degree status and computer competency. However, this study has identified that participants’ motivation is significantly dissimilar in regard to experience and the Internet competency. Moreover, the results of this investigation show that there are some relationships between sub-dimensions. One of the most important findings to come out in this study is that the category of practical enhancement has the highest score of all dimensions. The present study has been one of the first attempts to thoroughly examine the motivation towards WPD. Kanıtlar, motivasyonun web tabanlı mesleki gelişim etkinliklerine katılım için en önemli faktörlerden biri olduğunu göstermektedir. Bu araştırmayı yönlendiren çevrimiçi eğitim deneyimim. Şimdiye kadar, web tabanlı mesleki gelişimde motivasyonun önemine çok az ilgi gösterildi. Bu çalışmalar arasında var olan farklı motivasyon algılarının anlaşılması ihtiyacını belirtmektedir. Bu ileriye dönük çalışma, EFL öğretmenlerinin web tabanlı mesleki gelişime nasıl motive olduklarını araştırmak için tasarlanmıştır. Bu tezdeki araştırma verileri, bir vakıf üniversitesinde çalışan yüz dokuz öğretmenden toplanmıştır. Öğretmenlerin tercihlerini belirlemek için, katılımcılar 7 puanlı bir Likert ölçeği kullanarak yirmi dokuz maddeye cevap verdiler. Tüm değişkenler için tanımlayıcı veriler oluşturuldu. İstatistiksel anlamlılık, uygun biçimde varyans analizi ve t-testleri kullanılarak analiz edildi. Tüm analizler SPSS, sürüm 23.0 kullanılarak gerçekleştirildi. Bulgular, yüksek motivasyona sahip öğretmenlerle düşük motivasyon seviyeleri bildiren katılımcıların neredeyse eşit olduğunu ortaya koydu. Ayrıca, web tabanlı mesleki gelişime yönelik motivasyonları cinsiyet, yaş, medeni durum, sahip oldukları çocuk sayısı, bölüm, istihdam durumu, birim, ana alan, derece durumu ve bilgisayar yetkinliği açısından önemli ölçüde farklılık göstermedi. Ancak, bu çalışma, katılımcıların motivasyonunun deneyim ve internet yetkinliği açısından önemli ölçüde farklı olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca bu araştırmanın sonuçları, alt boyutlar arasında bazı ilişkiler olduğunu göstermektedir. Bu çalışmada ortaya çıkan en önemli bulgulardan biri, pratik geliştirme kategorisinin tüm boyutların en yüksek puanına sahip olmasıdır. Bu çalışma, web tabanlı mesleki gelişime yönelik motivasyonun kapsamlı bir şekilde incelenmesine yönelik ilk girişimlerden biri olmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectweb-based professional developmenten_US
dc.subjectexperienceen_US
dc.subjectthe Internet competencyen_US
dc.titleInvestigating efl teacher's motivation towards web-based professional development in a turkish contexten_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster