Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Servet
dc.contributor.authorAktaş, Rana
dc.date.accessioned2021-11-03T13:37:50Z
dc.date.available2021-11-03T13:37:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/6612
dc.description.abstractİmaj kavramının çıkışı sosyal psikolojiye dayansa dahi birçok disiplin bu kavramın gelişimine katkı sağlamıştır. Okullar; geçmiş, bugün ve geleceğin birleşimiyle karmaşık birer yapı olduğu için öğretmenlerin de çağdaş ve modern bilgilerle kendilerini donatmaları gerekmektedir. Okul hem şimdiki öğrencilerine hem de gelecekteki öğrencilerine yanıt verecek düzeyde olmalıdır. Okulların imaj yoluyla rekabet etmesi; eğitim kariyeri, mezunlar, başarılı çalışmalar ve okul tarihi açısından önemlidir. Bu çalışmada özel okul öncesi kurumlarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler ile bu okula çocukları eğitim gören veliler olmak üzere tüm paydaşların okul imajı ile ilgili görüşleri incelenmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda “ideal okul; bilim, sanat ve spora açık olan, beklentileri karşılayarak öğrencilere keyif veren, tüm çalışanlarıyla iletişime açık, eğitim öğretimde eleştirel düşünceyi destekleyerek akademik başarıyı yakalayan, fiziksel imkânları iyi olan, toplumsal değerleri aktararak vatansever bireyler yetiştiren bir okuldur” şeklinde tanımlanmıştır. Araştırma sonuçlarının öğretmenler ve yöneticilerle paylaşılarak, okul imajı konusunda daha fazla çalışma gerçekleştirilmesi, ayrıca okul yöneticilerinin olumlu imaj oluşturma ve okul imajı geliştirme konularında eğitimler alması yönünde öneriler getirilmiştir. Even though the emergence of the concept of image is based on social psychology, many disciplines have contributed to the development of this concept. Schools; Since it is a complex structure with a combination of past, present and future, teachers should equip themselves with contemporary and modern knowledge. The school must be able to respond to both its current students and future students. Schools competing through image; education career, graduates, successful studies and school history. For this reason, in this study, the opinions of all stakeholders, including teachers and administrators working in private preschool institutions and parents whose children are educated in this school, about the school image were examined. In line with the findings obtained from the study, “ideal school; It is a school that is open to science, arts and sports, that delights students by meeting expectations, is open to communication with all its employees, achieves academic success by supporting critical thinking in education, has good physical facilities, and raises patriotic individuals by transferring social values”. By sharing the results of the research with teachers and administrators, suggestions were made for more studies on school image, as well as training for school administrators on creating a positive image and improving school image.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİmajen_US
dc.subjectokul öncesi eğitim kurumuen_US
dc.subjectideal okulen_US
dc.titleÖzel okul öncesi eğitim kurumlarında veli beklentisi doğrultusunda okul imajı oluşturmaen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster