Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkbaba Altun, Sadegül
dc.contributor.authorSıssoko, Sory Mamadou
dc.date.accessioned2021-11-08T12:54:06Z
dc.date.available2021-11-08T12:54:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/6644
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Mali’de Kayes, Koulikoro, bölgeleri ile Bamako Büyükşehirde denetim hizmetlerinde yer alan aktörlerinin, yönetici ve öğretmenlerin görüşlerini inceleyerek, Mali eğitim sistemindeki temel ve orta öğretimin mevcut denetim sisteminin işleyişi üzerine ışık tutmaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve durum çalışma deseni seçilmiştir. Araştırmada amaçlı örnekleme kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu, Mali’de Kayes, Koulikoro illerinde ve Bamako büyük şehir belediyesinde görev yapan 30 denetmen, temel eğitim ve ortaöğretim okullarında 5 öğretmen ve 5 Okul müdürü olmak üzere toplam 40 kişi oluşturmaktadır. Veri toplamak için görüşme, gözlem ve doküman analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmada, verilerin analizi için betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında denetim hizmetlerinin resmi rolleri, okul ve okuldaki çalışanları değerlendirmek ve denetlemek, okul ve eğitim bakanlığa bağlı kurumlar arasında iletişim sağlamak ve okuldaki çalışanlara desteklemek olduğu tespit edilmiştir. Katılımcılara göre, bu rolleri kaynaklarının yetersizliğinden dolayı yerlerine tamamıyla getirmediği ifade edilmiştir. Denetmenler deneyim ve yetenek kriterlere bakarak Milli Eğitim Bakanının emriyle atandığı görülmüştür. Ama çoğu katılımcılarına göre denetmenlerin sınavla işe alınması gerek olduğu görülmüştür. Denetmenlerin kontrol edilmediğini ancak denetmenlerin kontrol edilmesi gerektiğini ifade edilmiştir. Temel eğitim denetmenleri işe başlamadan önce denetim ile ilgili hiç eğitim almadıkları ifade edilmiştir. Ortaöğretim denetmenlerinin ise işe başlamadan kısa bir dönemde görevlerle ilgili eğitimler aldıkları belirtilmiştir. Denetmenlerin hizmet öncesi eğitim almaları için kurumların açılması gerektiği ve kurumlar olmadıkça işe başlamadan önce belli ve yeterli bir zamanda işiyle ilgili eğitimleri almaları gerektiği söylenmiştir. Hizmet içi eğitimleri, denetimle ilgili eğitimlerin, denetmen disipline üzerine, öğretmenlerin ihtiyaç duyduğu eğitimler üzerine, öğretmenlik ile ilgili yenimeler üzerine, komşu ya da başka ülkelerde de konferanslara katılması ve Milli Eğitim Sistemi üzerine odaklanılması istenmiştir. Kaynakların yetersizliği özellikle ortaöğretim hizmetlerinde insan kaynağı yetersizliği, denetmenlerin hizmet önce ve hizmet iç eğitimi yetersizliği, yönetim sorunu ve okul denetiminde etkisizliği olmak üzere denetim hizmetlerinde sorunları olduğu belirtilmiştir. Katılımcılara göre okul denetimi ideal sistemi için, gerekli kaynakların sunulması, kurumlar arası işbirliğini düzen olması, denetim personelinim iyi yönetilmesi, okul ve okuldaki çalışanların denetimi düzgün olması gerek olduğu belirtilmiştir. Son olarak, mevcut denetim sistemi, denetim hizmetlerinin adının değiştirilmesi, denetim hizmetlerin çoğaltılması ve denetim demokratikleşme dışında pratikte hiç değişiklik olmadığı görülmüştür. Denetim hizmetlerine ayrılan kaynakların yetersizliği ve bazı teftiş hizmeti okullarının uzaklığı karşısında; “yerleşik danışman” girişimini ve “CA de maitres” projesini geliştirmeli ve desteklemelidir. Denetim personelini kontrol etmek ve gerekli araçları sağladıktan sonra performanslarını talep etmek için bir mekanizma oluşturmalıdır. The purpose of this study is to highlight the functioning of the current supervision’s system for elementary and secondary school in Mali by exploring the views of Supervisor, principal and teacher in Kayes, Koulikoro regions and the district of Bamako. The qualitative research and case study methodologies are applied to analyze the primary data of this study. Snowball method of purposeful sampling is used. The participant group of the study consists of a total of 40 people, divided as follows: 30 supervisors, 5 teachers and 5 School principals from elementary and secondary schools. Interview, observation and document analysis techniques are used for data collection. Descriptive analysis method is used for data analysis. According to the results, the official roles of supervision services are determined as to supervise or evaluate and support school and school’s personnel and to assure liaison between school and educational institutions. According to the participants, due to insufficient resources these roles are not fully implemented. Supervisors by taking into consideration their experiences and aptitudes are appointed by the order of the Minister of National Education. However, according to most participants, it is highlighted that the supervisors should be recruited by exam. It is stated that the supervisors are not systematically controlled. However, according to the participant they should be controlled through reports written by the supervisor after each task and by IGEN regular visit of supervision services. It is stated that the supervisors in elementary schools did not receive any pre training relevant to their tasks and secondary school inspectors received it in a short period of time. According to the participants, appropriate school should be opened to provide the inspectors pre-service education; otherwise they should receive the necessary pre-service training. In-service trainings should be stressed on the discipline of the supervision, on innovations in teaching, on the National Education System or by attending conferences in neighbors’ countries or somewhere else. The problems of supervision are lack of resources generally and lack of human resource singularly in secondary school supervision services, lack of pre and in-service educations, management problem and inefficiency of school supervision. For “the ideal system of school supervision” Providing the necessary resources to the supervision services, reinforcing cooperation between the different supervision services, managing adequately supervision human resources, enhancing school and school personnel supervision and ameliorating supervision services management are highlighted. Finally, in practice, there is no significant change in current school supervision’s system in spite of multiplication of supervision services, redefining the roles of supervisors, renaming supervision’s services and democratization of supervision’s system. Considering the lack of resources provided to supervision’s services and distance between some schools and supervision’s services the initiatives as “Resident advisor” and “CA of Teacher” should be reinforced and backed. After providing the necessary resources to supervision’s services the supervisors should be systematically controlled and good result should be required.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim denetimien_US
dc.subjectdenetim sürecien_US
dc.subjectdenetmenlerin rollerien_US
dc.subjectdenetim hizmetlerien_US
dc.subjectMali Eğitim Sistemien_US
dc.titleMali eğitim sisteminde temel ve orta öğretimde denetim sürecien_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster