Elektronik bankacılık ve hukuki boyutu ile banka ve müşteri yükümlülükleri
Özet
Dünyada ve ülkemizde internetin kullanımında yaşanan bu gelişmelere bankacılık
sektörü tarafından yapılan yatırımlar ve çalışmalar sonucunda hızlı bir şekilde uyum
sağlanmış ve bankacılık sektörü de elektronik ticaret uygulamaları içinde yerini almış,
hizmetlerini fiziki şubeler dışında internet üzerinden sunmaya başlamıştır. Günümüzde adeta
elektronik ve teknoloji denildiğinde akla ilk olarak gelen sektörlerden olan bankacılık
sektörü, her geçen gün elektronik ortamda dijital kanallardan sunduğu bankacılık
hizmetlerini geliştirmekte ve sunulan bu hizmetlerin çeşitliliğini arttırmaya devam
etmektedir.
Yaşanan bu gelişmeler kapsamında “elektronik bankacılık hizmetlerini” sağlayan
bankaların ve elektronik bankacılık kanallarını kullanan kişilerin maruz kalabilecekleri
risklerin ve bu risklerin yükümlülüklerinin taraf menfaatlerine uygun olarak belirlenmesi ve
sınırlandırması gerekmektedir.
Bu çalışmanın amacı, bankacılık sektörü tarafından sağlanan elektronik bankacılık
işlemlerinde, müşteri ve banka bilgilerinin gizliliği ve elektronik bankacılık kanallarından
yapılan işlem güvenliği gibi konuların banka ve müşteri sorumlulukları yönünden
incelenmesidir.
As the result of the investment and studies made by the banking sector, the
developments in usage of the internet in the world and also our country have been adapted
quickly. Banking has also taken place in e-commercial applications and started to offerits
service through the internet apart from branchoffices. In today’s world, the banking sector,
which is one of the first sectors that come to people’s mind when electronics and technology
are mentioned, improves the electronic banking services offered through digital channels
day by day and continues to increase the variety of these services.
Under the light of these developments, it is essential to determine and limit the risks
which might have been faced by banks providing “electronic banking services” and those
performing electronic banking transactions, in accordance with the interests of parties.
The aim of this study is to examine the responsibilities of the bank and customer
regarding the subjects: confidentiality of information of customer and bank in electronic
banking transactions provided by the banking sector and transaction security made through
electronic banking channels.