Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEker, Süer
dc.contributor.authorTemizyürek, Melike
dc.date.accessioned2022-04-21T09:15:30Z
dc.date.available2022-04-21T09:15:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/6875
dc.description.abstractBu çalışmada Yabancılara Türkçe Öğretim Setlerindeki (Yedi İklim Yabancılar İçin Türkçe, Gazi Üniversitesi TÖMER-Yabancılar İçin Türkçe, İstanbul Yabancılar İçin Türkçe, Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe) B2 düzeyinde yazılan ders kitaplarında yer alan okuma metinleri, araştırmacı tarafından belirlenen okuma metinleri analiz maddelerinde yer alan hususlara göre karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Seçilen dört kitapta yer alan okuma metinlerinin türlerinin belirlenmesi, sınıflandırılması ve çözümlenmesi aşamasında nitel araştırma yöntemlerinden “doküman analizi” ve “içerik analizi” yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada B2 düzeyinde seçilen dört kitapta toplamda 124 okuma metni incelenmiştir. Araştırmanın amacı, yabancılara Türkçe öğretimi alanında kullanılan kitapların (B2 düzeyi) içerisinde yer alan okuma metinlerinin türlerinin, farklılıklarının ve benzerliklerinin ortaya konulması yoluyla betimlenmesi, B2 düzeyinde kitaplarda çoğunlukla hangi metin türlerinin kullanıldığını belirlemek ve Türkçe öğrenen yabancı öğrenicilerin B2 düzeyinde çerçeve metnin ruhuna uygun okuma becerisine ulaşmasını sağlamaktır. Araştırmanın sonucunda B2 düzeyinde incelenen kitaplarda metin türlerinin kitaplara göre çeşitlilik gösterdiği bununla birlikte benzer metin türlerinden faydalanıldığı gözlemlenmiştir. In this study; The reading texts in the textbooks written at B2 level in the Turkish Teaching Sets for Foreigners (Yedi İklim Yabancılar İçin Türkçe, Gazi Üniversitesi TÖMER-Yabancılar İçin Türkçe, İstanbul Yabancılar İçin Türkçe, Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe) and the reading texts determined by the researcher were examined comparatively according to the issues included in the analysis items. Qualitative research methods "document analysis" and "content analysis" were used in the determination, classification and analysis of the types of reading texts in the selected four books. During the research; A total of 124 reading texts were analyzed in four books selected at B2 level. Purpose of the research; The aim is to describe the types of reading texts in the books used in the field of teaching Turkish to foreigners (B2 level), by revealing their differences and similarities, to determine which text types are mostly used in the books at B2 level, and to enable foreign learners who learn Turkish to reach the reading skill in accordance with the spirit of the frame text at the B2 level. As a result of the research, it was observed that the text types in the books examined at B2 level varied according to the books, however, similar text types were used.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMetinen_US
dc.subjectMetin Sınıflandırmasıen_US
dc.subjectDil Öğretiminde Metin Türlerien_US
dc.subjectOkuma Metinlerien_US
dc.subjectOkuma Metinleri Analizien_US
dc.titleYabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarındaki okuma metinlerinin betimlenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster