İtalyan şan eğitiminin Rus şan eğitimine etkilerinin incelenmesi
Özet
Bu araştırma, İtalya’da doğan opera sanatının ve Bel Canto stilinin tarihsel gelişimini; önemli bestecileri, oluşan okulları, pedagojik yaklaşımları ve belirli metotları aktarırken, Rusya’daki şan eğitiminin aynı başlıklar altında hangi aşamalardan geçtiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Rus şan eğitiminin oluşmasında ve gelişmesinde, İtalyan şan eğitiminin pedagojik paradigmalar konusunda önemli yer tutuğunun gösterilmesi ve Türkiye’deki şan öğrencileri için konu ile ilgili bilgi aktarımı sağlanması açısından önemlidir. Araştırma konusu ile ilgiligeniş bir literatür taraması yapılmıştır. İtalya’da doğan opera sanatının, Bel Canto stili ve şan eğitiminin, Rus operalarına, şan stili ve şan eğitimi üzerindeki etkilerine tarihsel sürecin bir yansıması olarak, teorik ve pratik açıdan örnek model oluşturmuşlardır. Ancak Rus geleneğinin bir özelliği olarak, pedagoji ve disiplin, eğitimin ideal bir sentezidir ve şan eğitiminde istikrarlı bir imaj çizmişlerdir.
This research covers the historical development of the art of opera and Bel Canto style which born in Italy; while conveying important composers, schools formed, pedagogical approaches and certain methods, it is aimed to examine the stages of vocal education in Russia under the same headings. It is important to show that Italian singing education has an important place in pedagogical paradigms in the formation and development of Russian singing education and to provide information about the subject for Turkish singing students. An extensive literature search was conducted on the reserch topic. As a reflection of the historical process, the effects of the art of opera born in Italy, Bel Canto style and singing education on Russian operas, singing style and singing education, have formed a theoretical and practical model. However, as a feature of the Russian tradition, pedagogy and discipline are an ideal synthesis of education and they have drawn a stable image in singing education.