Efl instructors’ perceptions of student engagement and their use of student engagement strategies in blended learning
Özet
This study aimed to understand EFL instructors’ perceptions of student engagement and their use of student engagement strategies in blended learning in a preparatory school in Turkey. Moreover, the study also aimed to find out the problems they encountered for student engagement and the solutions recommended to the mentioned problems. In this narrative case study, 10 EFL instructors were interviewed to collect the data. The data obtained from the interviews were analyzed using Creswell’s (2013) systematic content analysis framework. The findings revealed that the EFL instructors’ definition of student engagement referred to students’ observable behaviors: behavioral engagement, which implies that the instructors have a narrow understanding of the multidimensional construct. It was found that emotional and cognitive engagement indicators might escape the instructors’ attention, which mistakenly results in misinterpreting the level of student engagement for some individual learners. This might be a call for expanding instructors’ conceptualization of the student engagement to have a good grasp of the dimensions of engagement for better teaching supported by in-service trainings. Despite their narrow understanding of the construct, EFL instructors implemented a wide range of strategies in face-to-face and online teaching to engage students behaviorally, cognitively and emotionally. Moreover, the findings also revealed that the problems they encountered for student engagement were learner-based and institutional-based; however, the solutions they recommended were institutional-based. Taking the results of the study into consideration, several implications and suggestions were made for foreign language instructors, curriculum designers, teacher trainers and language program administrators as well as further studies.
Bu çalışma Türkiye’de özel bir üniversitede hazırlık okulunda İngilizce öğretim görevlilerinin harmanlanmış öğretimde öğrenci sınıf içi katılımına ilişkin algılarını ve öğrenci katılımını arttırmak için hangi stratejileri kullandıklarını anlamayı ve aynı zamanda öğrenci katılımı konusunda karşılaştıkları sorunları ve söz konusu sorunlara önerilen çözümleri ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Bu anlatısal vaka çalışmasında, veriler 10 İngilizce öğretim görevlisiyle yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır Toplanılan nitel veriler Creswell’in (2013) sistematik içerik analiz çerçevesi kullanılarak analiz edilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler İngilizce öğretim görevlilerinin öğrenci katılımı tanımını öğrencilerin “gözlenebilir davranışlarına” dayandırdıklarını ortaya koymuştur ki bu da öğretim görevlilerinin çok boyutlu yapısı olan öğrenci katılımına dair sınırlandırılmış bir yaklaşıma sahip olduklarını gösterdiği söylenebilir. Sınıf içi öğrenci katılımının bilişsel ve duygusal boyutlarının gözden kaçtığı ve bunun da öğrencilerin katılımlarının seviyesi konusunda öğretim görevlilerinin yanlış ya da eksik çıkarımlar yapmasına sebebiyet verebileceğini de göstermektedir. Öğrenci sınıf içi katılımının diğer alt boyutlarına dair farkındalıkları az olmasına rağmen, İngilizce öğretim görevlilerinin öğrencilerin yüz yüze ve çevrimiçi öğrenme ortamlarında davranışsal, duygusal ve bilişsel olarak katılımlarını arttırmak için çok çeşitli stratejiler uyguladıkları bulunmuştur. Çalışma bulgularına göre, öğretim görevlilerinin öğrenci katılımını arttırmada karşılaştıkları sorunlar öğrenci ve kurumsal temellidir; ancak önerdikleri çözümler sadece kurumsal temellidir. Ek olarak bu çalışmanın sonucunda araştırmanın sonuçları dikkate alınarak daha sonraki çalışmalar ile yabancı dil öğretim görevlileri, müfredat planlayıcıları, öğretmen eğitmenleri ve yabancı dil okul yöneticileri için önerilerde bulunulmuştur.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11727/9319Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Dental Students' Ability to Assess Their Performance in a Preclinical Restorative Course: Comparison of Students' and Faculty Members' Assessments
Tuncer, Duygu; Arhun, Neslihan; Yamanel, Kivanc; Celik, Cigdem; Dayangac, Berrin (2015)Dental education consists of both theoretical and practical learning for students to develop competence in treating patients clinically. When dental students encounter practical courses in their first year as a new educational ... -
Relationship between the attitudes towards internet usage ın english and english reading skills among secondary school students
Doğaner, Nursel (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The application of Internet technology by various methods in learning English has become universal and inevitable in educational systems around the world. In this study, the aim was to evaluate the relationship between the ... -
The impact of multiple intelligence tendencies and learning styles on the academic achievement of english language teaching students at university
Koç, Arda (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Learning is important and differences are valuable. Today’s understanding of education is now aware of this value of difference and in the design process of education, these differences are taken into consideration with ...