The investıgation of teachers' attitudes towards the use of songs in developing vocabulary for young learners in elt classes
Abstract
The English language has dominated as a global language during history. Undoubtedly, it is one of the most commonly used languages in the whole world until today. English has mainly taken this place due to political and military events; such as struggling, wars, expansion, colonization, in addition to religious and economic reasons. The previous factors have played a vital role regarding the global spread of this language in most of the countries throughout the world. This study highlights the use of songs in developing a vocabulary for young learners in Libya. Using such a method has different attitudes from the teachers’ point of view. The main purpose of this study is to investigate teachers’ attitudes towards the use of songs in developing a vocabulary for young learners in ELT classes. The descriptive methodology is applied using a quantitative online survey as the main method for data collection. The study sample included 163 participants of English language teachers that were randomly selected. The study concluded the positive teachers’ attitudes regarding the use of songs in developing English vocabulary. The results also showed that there is no statistically significant impact of teachers’ gender, their educational level, school type, and grade level on the use of songs method in teaching the English language. Furthermore, the results showed that there is a statistical significance of the teachers’ experiences and the grades they teach on the use of songs method in developing vocabulary and teaching the English language.
İngiliz dili tarih boyunca bir dünya dili olmuştur. Şüphesiz ki, bugüne değin tüm dünyada en yaygın dildir. İngiliz dili, ekonomik ve dini sebeplere ek olarak kolonileşme, büyüme, savaşlar ve mücadele gibi politik ve askeri olaylar sebebi ile bu öneme sahip olmuştur. Bu faktörler dünyanın birçok ülkesinde evrensel anlamda yaygınlaşmasında rol oynamıştır. Bu çalışma, Libya’daki genç öğrencilerin kelime ediniminde şarkıların önemini vurgulamaktadır. Bu yöntemin kullanılması öğretmenler açısından farklı görüşlere yol açar. Bu çalışma, İngiliz Dili Öğretimi sınıflarında genç öğrenciler için kelime bilgisi edinimi konusunda öğretmenlerin tutumlarını ölçmeyi amaçlar. Tanımlayıcı yöntem için veri toplamı metodu olarak nicel çevrimiçi bir anket uygulanmıştır. Örneklem, rastgele seçilmiş 163 İngiliz dili öğretmeninden oluşur. Çalışma, kelime edinimi için şarkı kullanımına yönelik öğretmenlerin pozitif tutumunu gösterir. Sonuçlar, ayrıca, öğretmenlerin cinsiyet, eğitim seviyesi, mezun okul türleri ve mezuniyet dereceleri açısından istatistik olarak bir önem olmadığını gösterir. Öte yandan, sonuçlar, öğretmenlerin tecrübeleri ve sınıf seviyesi açısından İngiliz dili öğretimi ve kelime edinimi konularında önemli bir istatistik veri olduğunu gösterir.