Exploring the relationship between efl teachers' language assessment literacy and their reflective teaching
Abstract
As many language teachers struggle to bridge the research-practice gap in language evaluation, they have not yet put a crucial piece of the puzzle of teacher education in place. Besides classroom instruction, teachers' Professional Development (PD) should include opportunities for reflection. This study explores the relationship between EFL teachers' language assessment literacy and their reflective teaching of Turkish EFL teachers, re-examining their current classroom assessment practices and their plans for future language assessment actions by reflecting on the practical relevance of recent assessment research. Teacher reflection on research-based theories and language assessment procedures are compatible and guides teachers' reflection on future language assessment performance, according to the findings (reflection-on-action). We also encouraged teachers to make suggestions for practically improving their Language Assessment Literacy (LAL). The data collection method includes a questionnaire distributed among 100 EFL teachers, and the collected data was analyzed using SPSS software following a multiple-phased systematic content analysis.
Pek çok dil öğretmeni, dil değerlendirmesindeki araştırma-uygulama boşluğunu kapatmak için mücadele ederken, öğretmen eğitimi bulmacasının önemli bir parçasını henüz yerine oturtmuş değiller. Sınıf eğitiminin yanı sıra, öğretmenlerin mesleki gelişimi (MG), yansıtma için fırsatlar içermelidir. Bu çalışma, EFL öğretmenlerinin dil değerlendirme okuryazarlığı ile Türk İngilizce öğretmenlerinin yansıtıcı öğretimi arasındaki ilişkiyi araştırıyor, mevcut sınıf değerlendirme uygulamalarını yeniden inceliyor ve yakın tarihli değerlendirme araştırmalarının pratik geçerliliğini yansıtarak gelecekteki dil değerlendirme eylemlerine yönelik planlarını araştırıyor. Araştırmaya dayalı teoriler ve dil değerlendirme prosedürleri üzerine öğretmen yansıması uyumludur ve bulgulara göre öğretmenlerin gelecekteki dil değerlendirme performansına yönelik yansımalarına rehberlik eder (eylem üzerine yansıma). Ayrıca öğretmenleri, dil değerlendirme okuryazarlıklarını pratik olarak geliştirmek için önerilerde bulunmaya teşvik ettik. Veri toplama yöntemi, 100 İngilizce öğretmeni arasında dağıtılan online anketi içerir ve toplanan veriler, çok aşamalı bir sistematik içerik analizinin ardından SPSS yazılımı kullanılarak analiz edildi.