Web tabanlı eğitim sistemlerinde tekrar kullanılabilir içerik oluşturma
Özet
Arastırmanın genel amacı, web tabanlı egitim sistemlerinde tekrar kullanılabilir
içerik olusturma ve olusturulan içerigin ögrenci basarısına olan etkisini
belirlemektir. Bu genel amaç dogrultusunda, 2007–2008 Egitim - Ögretim yılının
bahar döneminde Agrı Merkez, Cumhuriyet Lisesi’nin 9. sınıflarında okuyan
toplam 50 ögrenci üzerinde gerçeklestirilen 3 haftalık bir arastırma yapılmıstır.
Bu arastırmada yarı-deneysel desen kullanılmıstır. Arastırmanın örneklemini 25
kisi deney grubu ve 25 kisi kontrol grubu olmak üzere toplam 50 ögrenci
olusturmustur. Arastırma kapsamında Bilgi ve letisim Teknolojileri dersinde
“Bilgisayar Agları” ünitesinin ögretimi amacıyla dersler deney grubunda web
tabanlı egitimle, kontrol grubuna da geleneksel ögretimle islenmistir. Ögrencilerin
söz konusu ünitedeki basarılarını ölçmek için öntest ve sontest olarak basarı testi
uygulanmıstır. Ayrıca deney grubu ögrencilerine gelistirilen ögrenme nesneleri
hakkındaki görüslerini almak üzere ögrenme nesnesi degerlendirme anketi
yapılmıstır. Basarı testi ile elde edilen bulgularla yapılan istatistiksel
karsılastırmalardan, tekrar kullanılabilir içerikle birlikte web tabanlı ögretimin,
geleneksel ögretime göre ögrenci basarısını daha fazla arttırdıgı görülmüstür.
Ayrıca yapılan anketin sonucunda ögrencilerin web tabanlı egitime çabuk uyum
sagladıgı ve bu uygulamanın diger derslerde de gerçeklesmesini istedikleri ortaya
çıkmıstır.
The general aim of the research is to specify the effect of constructing reusable
content in the web-based education systems and constructed content to the
success of the learner. With this aim, a 3-week search was done on 50 students
in the 9th class of Agrı Cumhuriyet High School in 2007-2008 Education Term.
In this search, semi-experimental pattern was used. The sample of the search was
formed with 1 experiment group (25 students) and 1control group (25 students)
with the total of 50 student. In the comprehension of the search, lessons was
performed with web based education in the experiment group and with traditional
education in the control group in the aim of teaching the unit of ‘’Networks” in the
‘’Knowledge and Communication’’ lesson. Besides, a questionnaire about learning
objects was applied on the students of the experiment group in order to receive
their opinions about the learning object. It was seen that, given with reusable
content , web-based education increases the learner success compared to the
traditional education. Besides, It was revealed that learners accommodate with the
web-based education and they want that this application would actualise in other
lessons.