Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkçil, Mehtap
dc.contributor.authorİlbaş, Çığır
dc.date.accessioned2015-06-23T11:26:53Z
dc.date.available2015-06-23T11:26:53Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2287
dc.description.abstractBu çalışmada, bilişim suçları algısının demografik faktörlere göre değişimi incelenmiştir. Farklı ülkelerin hukuk sistemlerine göre bilişim suçu sayılan fiilleri bireylerin ahlaki ve hukuksal düzlemde nasıl değerlendirdiklerini ölçmek çalışmanın temel amacıdır. Başkent Üniversitesi’nde eğitim veren altı fakültenin birer bölümündeki öğretim elemanı ve öğrencilere uygulanan anket araştırması, çalışmanın araştırma yöntemi olarak belirlenmiştir. Anketteki sorular; demografik bilgiler, teknoloji ilgisinin ölçülmesi, bir grup bilişim suçunun suç şiddeti açısından değerlendirilmesi ve bir grup fiilin ahlaki ve hukuksal açıdan değerlendirilmesi bölümlerinden oluşmaktadır. Anket sonuçları, demografik faktörler, eğitim alanı ve akademik konuma göre gruplanarak çapraz tablo analizleri uygulanmıştır. Çalışmanın bulguları, bilişim suçları konusundaki genel algı seviyesinin ve farklı nitelikteki gruplar arasındaki anlamlı farklılıkların belirlenmesini sağlamıştır. In this study, it was analyzed the changes in the perception of computer crimes with respect to the demographic factors. It aims at measuring how the individuals evaluate the actions, which are accepted as informatics crimes in different countries and legal systems, on moral and legal grounds. In this study we employed survey method as our research methodology. The questionnaires were applied on the academic staff and students of the six different departments of Başkent University. The questionnaire involved four different parts, including demographics, technology involvement, the evaluation of computer crimes according to the intensiveness of the crime, and the evaluation of activities with respect to moral and legal frameworks. The results were grouped according to the demographic variables, the field of education, and the academic positions. They were evaluated by the implementation of cross-table analysis. The findings enabled us to analyze and evaluate the general perception level with regard to computer crimes as well as the meaningful differences between varying groups.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess)
dc.subjectBilişim Teknolojilerien_US
dc.subjectBilişim Suçlarıen_US
dc.subjectBilişim Hukukuen_US
dc.subjectAlgı Analizien_US
dc.titleBilişim suçlarının sosyo-kültürel seviyelere göre algı analizien_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster