Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayraktutan, Günseli
dc.contributor.authorIrkkörücü, Adalet
dc.date.accessioned2017-10-12T12:32:46Z
dc.date.available2017-10-12T12:32:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2757
dc.description.abstractGünümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerindeki baş döndürücü gelişme ve yenilikler, ticaretteki artan rekabet, kamuoyu olgusunun genişlemesi ve artan etkisi, halkla ilişkilerin kapsamını genişleterek çağımızım en önemli konularından biri haline getirmiştir. Kurum/kuruluş ve şirketler, toplumun yapısını, özelliklerini, gelenek ve alışkanlıklarını tanımlamak ve kendilerini topluma tanıtmak gereğini halkla ilişkiler aracılığı ile gerçekleştirmektedirler. Bu kapsamda, stratejik düzeyde halkla ilişkiler çözümleri üretebilen ve halkla ilişkileri çift yönlü iletişim süreci olarak kullanabilen, dünya çapında farklı bölgeler ve ülkelerdeki kültürel farklılıkların, sosyo-ekonomik ve politik özelliklerin halkla ilişkiler uygulamalarındaki etkilerini değerlendirebilen, hakla ilişkiler uygulayıcılarına duyulan ihtiyaç giderek artmaktadır. Tüm bu gelişmeler halkla ilişkilerin bir meslek olarak daha çok talep görmesine neden olurken, kurumların halkla ilişkiler uygulatıcılarından beklentileri ve halkla ilişkiler uygulayıcılarının da buna paralel olarak sorumlulukları artmaktadır. Bu sorumlulukların yeterli eğitim almamış kişiler tarafından yerine getirilemeyeceği gerçeği, bu alanda üniversite eğitiminin önemini gündeme getirmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmada Türkiye’de yüksek lisans düzeyinde halkla ilişkiler eğitimi incelenmiş, seçilen üç üniversitenin özellikleri, Halkla İlişkiler Eğitim Komisyonunun 2012 yılında hazırlamış olduğu “Halkla İlişkiler Yüksek Lisans Eğitimi İçin Standartlar” konulu çalışması ışığında değerlendirilmiştir. Bu amaçtan hareketle, çalışmanın birinci bölümünde; halkla ilişkilerin profesyonel alandaki gelişimi ele alınmış, halkla ilişkiler kavramı ve Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişim süreci hakkında genel bilgi verilmiştir. İkinci bölümde, halkla ilişkiler eğitimi, dünyada ve ülkemizde halkla ilişkiler eğitiminin gelişimi incelenmiş, ayrıca Halkla ilişkiler Eğitim Komisyonu ve komisyonun hazırlamış olduğu “Halkla İlişkiler Yüksek Lisans Eğitimi İçin Standartlar” konulu çalışması değerlendirilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise; Halkla ilişkiler Eğitim Komisyonu tarafından hazırlanan “Halkla İlişkiler Yüksek Lisans Eğitimi İçin Standartlar” ile ülkemizde seçilen üç üniversitedeki halkla ilişkiler yüksek lisans programlarının; Program Yeterlikleri (Kazanımları), Kabul koşulları, Akademik Personelin Durumu, sahip oldukları imkânlar, teknolojik imkânları ve özellikle müfredat programları bazında karşılaştırılmıştır. Today, development and rapid change in communication and information technologies, competition in commerce and the increasing effect of public opinion, enlarge public relations content and make it one of the most important issues of the present day. Organizations utilize public relations to portray structure, qualities and traditions of the society, and they also fulfill the need of publicity by the agency of public relations. Within this context, public relations practioners who can At this point, they need public relations practioners who can create strategic public relations solutions, use public relations as a two way symmetrical communication process and evaluate the effects of not only cultural diversity of different regions but also socio economic and political differences is needed. While all of these factors have increase the demand for public relations as a profession, the responsibilities of public relation practioners have increased parallel with the expectation of organizations from the practitioners. The fact that these responsibilities cannot be achieved by an uneducated person, bring on the importance of university education in this field. In this respect, in the current study the public relations education in master degree level was investigated, the features and qualities of the selected 3 universities have been examined by using “ Standards for a Master’s Degree in Public Relations” which accomplished by Commission on Public Relations Education at 2012. In the first part of this study, the definition of public relations, the historical developments and public relations professions are dealt. In the second part, the concept of education in public relation, the evolution of public relation education in the word and in Turkey are explained. Moreover, “the Commission on Public Relations Education” and “Standars for a Master’s Degree in Public Relations” accomplished by Commission are described. In the last part of the study, three master degree public relations programs in Turkey and “Standards for a Master’s Degree in Public Relations” are compared in terms of curriculum, credits, course numbers, admission standards, resources needed, technology recommendations, academic qualification, delivery models…etc. At the conclusion and evolution part of the study, results of the comparisons have been analyzed and requirements for better master degree programs in public relations were assessed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla ilişkiler eğitimien_US
dc.subjectHalkla ilişkiler eğitimi komisyonuen_US
dc.subjectHalkla ilişkiler yüksek lisans eğitimi için standartlaren_US
dc.subjectYüksek lisans eğitimien_US
dc.subjectHalkla ilişkilerin gelişim sürecien_US
dc.titleTürkiye'de halkla ilişkiler yüksek lisans eğitimi: Başkent Üniversitesi, Ege Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster