Browsing Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Education by Title
Now showing items 117-133 of 133
-
Teacher Competencies for Differentiated Instruction Approach
(2022)Differentiated instruction is an approach ensuring the fairness in education. Therefore, it is a professional responsibility of teachers to differentiate the instruction. In this study, it is aimed to specify the competencies ... -
Three Contexts As The Post-Migration Ecology For Refugees: School Principals' Challenges And Strategies In Turkey, Lebanon, And Germany
(2021)This article seeks to compare and analyze school-level challenges for school leaders and their responses to Syrian refugee education in Turkey, Lebanon, and Germany, drawing on the post-migration ecology framework developed ... -
Top Managers' Organizational Change Management Capacity and Their Strategic Leadership Levels at Ministry of National Education (MoNE)
(2019)Purpose: The purpose of the study was to identify the relationship between strategic leadership levels of top managers that work in MoNE and their organizational change management capacity. Research Methods: In the ... -
Toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumların ve romantik ilişki doyumunun cinsel atılganlık düzeyi ile olan ilişkisi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı bireylerin cinsel atılganlık düzeyleri, toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumları, yaşadıkları romantik ilişkinin doyum düzeyi ve demografik değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. ... -
Türkçe ders kitaplarındaki yazılı anlatım etkinliklerinin metindilbilimsel yaklaşımla incelenmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bilimsel bilginin öğretim ortamlarına taşınması öğrenmenin etkililiği ve güvenilirliği açısından büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda, dil öğretimi alanında yapılan çalışmaların dilbilime dayandırılması gerekmektedir. Bu ... -
Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretiminde b1 düzeyinde kelime öğretimi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kaynak olarak kullanılan Ankara Üniversitesi TÖMER Yeni Hitit 2 Yabancılar İçin Türkçe, Gazi Üniversitesi TÖMER ve İstanbul DİLMER Yabancılar İçin Türkçe B1 ... -
Türkçenin yabancı çocuklara öğretiminde fabl kullanımının değerler eğitimine etkisi üzerine bir inceleme– La Fontaine Fablları örneği
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen çocuklara değerler eğitiminde fabl türünün etkisini incelemektir. Çalışmanın çıkış noktası, yabancı çocuklara Türkçe öğretimi alanında, fabl türünden değerler eğitimi ... -
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde (A1-A2) yazma sorunlarının incelenmesi (Başkent Üniversitesi BÜTEM, Gazi Üniversitesi TÖMER Ve SDEM örneği)
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Toplumlarda yabancı dil öğrenme ihtiyacı; diğer toplumlarla ekonomik, siyasi, kültürel, sanatsal vb. birçok sebeple etkileşim halinde olma sonucu her gün giderek artan bir ihtiyaç olmuştur. Türkçenin yabancı dil olarak ... -
Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen çocuk grupları için hazırlanmış hikâye kitaplarının kalıp sözler açısından değerlendirilmesi: Yunus Emre Enstitüsü çocuk hikâyeleri dizisi örneği (A1-A2)
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)İnsanlar ana dilini edinme sürecinden sonra ana dilinin kurallarını, yapısını, söz varlığını öğrenmeye başlar ve bu doğrultuda iletişim için gerekli olan becerileri kazanır. Ana dili konuşurları gibi yabancı uyruklu ... -
Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin dinleme becerilerini geliştirmede strateji öğretiminin etkisi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi çerçevesinde güncel gelişmeler ve öğrenen ihtiyaçları göz önünde bulundurularak dinleme anlama etkinliklerinin dinleme stratejilerinin öğretimi ile desteklenmesinin ... -
The utilization of debate instruction using a learning management system to understand the effects on Turkish efl learners' L2 speaking anxiety
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Speaking has been regarded by many students as the most difficult skill to master yet it is essential for communication and learning a foreign language. Because they cannot prepare their speech beforehand, especially in ... -
Üniversite derecelendirme sistemlerinin değerlendirilmesi ve bir model önerisi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Yükseköğretim büyük bir hızla kitleselleşmekte, uluslararasılaşmakta, üniversitelere olan talep yoğun bir şekilde artmakta ve bu gelişmelere paralel olarak yükseköğretim kurumlarının sayısı fazlalaşmaktadır. Bu gelişmeler, ... -
Üniversite öğrencilerinin kariyer uyumluluğu ve kariyer iyimserliği ile kariyer kararı öz-yetkinliği ve algılanan anababa tutumu arasındaki ilişkiler
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı; üniversite öğrencilerinde kariyer uyumluluğu, kariyer iyimserliği ile kariyer kararı öz-yetkinliği ve anababa tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Araştırma, 2021-2022 eğitim öğretim ... -
Üstün yetenekli ortaokul öğrencilerinin proje tabanlı temel robotik eğitim süreçlerindeki yaratıcı, yansıtıcı düşünme ve problem çözme becerilerine ilişkin davranışlarının ve görüşlerinin incelenmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)ÖZ: Bu çalışmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin proje tabanlı temel robotik eğitim süreçlerindeki yaratıcı düşünme, yansıtıcı düşünme ve problem çözme becerileri ile robot geliştirme süreçlerindeki görüşlerinin ve ... -
Velilerin okul iklimi ve aile katılımı algısının incelenmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Ebeveynlerin çocuklarının eğitimsel ilerlemesini desteklemek amacıyla ev ve okul ortamlarındaki davranışlarını içeren aile katılımı kavramı ile okuldaki norm, inanç ve ilişkilere olan aşinalığını ifade eden okul iklim ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenmeye yeni başlayanlar için hazırlanmış ders kitaplarının kültürlerarası iletişim ve anlayış bağlamında incelenmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Avrupa Konseyi tarafından 2001 yılında Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesinin (Common European Framework of Reference for Languages, CEFR) yayımlanmasının ardından yabancı dil öğretimi daha geçerli ve güvenilir bir ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi A1 düzeyinde kullanılmak üzere Türkçe konuşurların kullandıkları sözcük ve ifadelerin derlenerek bildirişim konuları altında sınıflandırılması
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Araştırmanın amacı: Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi’nde genel başlıklar altında önerilen 14 bildirişim konusu içinde, Türkçe konuşurların sıkça kullandıkları sözcük ve ifadelerden bir derlem oluşturmak; bu ...